Betonggjutning 2010-05-27

Lena och jag var till tälgstenen torsdag den 27/5 på en kurs i gjuta i betong. Man kan göra mycket fina gjutningar, kursledaren hade gjort riktiga konstverk. Jag kommer att köpa en säck finbetong och gjuta, det var roligt.





Jag gjöt en blomkruka, värmeljushållare och ett blomblad. Blombladen skall jag lägga ut i de breda rabatterna för att gå på, Ann-Christin hade fotsulor av plåt i rabatten väldigt praktiskt tycker jag.
Skatorna är tokiga i värmeljus, en natt hade dom stulit sju stycken. Det skulle vara roligt och se deras förråd de
har hållit på och snott hela vintern.
Lite blombilder som vanligt, Erik har köpt ett 60mm objektiv så det är roligt att fota.

Nu håller jag på att få träsmak. hej då



Kommentarer
Syster

Värkar ju trevligt hur fort bränner betongen

fina bilder

Kram

2010-06-09 @ 12:45:36
Anonym

efter två dygn kan man ta ur formen. beror på hur tjockt gods det är, det är bra om det inte går så fort.

2010-06-10 @ 01:02:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0