Bärplock

I mångags ringde Gunilla det finns blåbär i massor vi måste ut och plocka, har du tid? 
Klart man har, bestämde att det fick bli handplockat, drygt fyra liter ganska lättrensat. Svamp blev det också, åkte en sväng och tittade på mina svampställen och blåbärsställe innan jag åkte hem, det fanns varken svamp eller blåbär, kom inte hem förrän halv åtta. Det blev blåbär, mjölk och macka till kvällsmat. Gott gott

I går åkte vi ut igen men då hade vi plockare med oss det blev dubbelt så många blåbär på mindre än halva tiden, vi tittade inte efter någon svamp solen sken så det blev varmt och svettigt och vi kände oss nöjada för dagen, G hade Tulle "the dog" hemma så när vi kom hem tog vi en promenad med honom. 
Det är mer ansträngande att plocka med plockare än för hand jag fick så himla ont i ryggen. Längre tid att rensa och bären blir blöta, får se vilken metod det blir nästa gång. 

I går kväll fick jag förklaringen till att det inte fanns några blåbär där jag brukar plocka, min ganne berättade att det hade varit gästsvmpplockare vid elljusspåret och de plockar rent där de drar fram. 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0