Trädgårdsarbete

I dag har jag putsat fönster, rengjort altanen och bron, tagit fram solstolar,  rensat i rabatter och flyttat två växter. 
28°C har vi haft, Erik har fixat med poolen.
Lagt våra röster till Europaparlamentet.

Syrenerna blommar, tiden mellan hägg och syren var inte lång i år.


Doftar fantastiskt.



Minitulpanerna helt utslagna nu.




Det är skott till den här blomman jag 
flyttat. Namnet? kommer inte ihåg.



Blomman som måste finnas i alla Svenska trädgårdar.





Tulpan.



A-C vi har många getrams om du skulle behöva.



Marktäckare. 




Klematis i full blom.



Buske med gula blommor. Köpt på LIDEL.




Den här nävan har jag fått av A-C.



Denna är också från A-C.






Skönt att lägga upp fötterna på bordet efter en het dag.



Svalkar fötterna i det kalla poolvattnet.


Nu är det fotboll på tv. 
Slut för i dag. 


Kommentarer
Lennart

Vad heter blomman som måste finnas i alla Svenska trädgårdar?

Svar: Kommer inte ihåg men jag skall ta reda på det. A-C vet säkert.
Rosita

2014-05-25 @ 05:19:55
URL: http://umepojk.blogspot.com
Rosita

Lennart
Blomman som bör finnas i varje trädgård heter Alunrot
Héuchera sanguinea
Ursprung Nordamerika b

2014-05-29 @ 17:44:57
Rosita

Lennart
Blomman som bör finnas i varje trädgård heter Alunrot
Héuchera sanguinea
Ursprung Nordamerika b

2014-05-29 @ 17:44:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0