W 103

Vecka 103 började inte särskilt bra, magen fortfarande i olag.

Rösta på Lydia


1010-01-18.

Natten till i dag onsdag mådde jag pyton milt sagt. Jag vaknade klockan ett och svettades och mådde illa, det kändes som om jag skulle svimma, turligt nog fick jag spy och efter det mådde jag bättre "man brukar ju göra det " och kunde ta mig tillbaka till sängen med en hink för säkerhets skull. Somnade och sov till kl. 6 när Eriks väckare ringde, pigg och kry. I går kväll när vi tittade på den förskräckliga handbollen åt vi en nötblandning från ALESTO Nuts Royal. Misstänker att dom inte var helt ok men Erik mådde bra. jag vet inte om jag skall skylla på nötterna jag har halva påsen kvar.

Lydia med mor kom och åt frukost  i morse, det är alltid lika trevligt när dom kommer.




Jag såg ett interssant inlägg i God Morgon 11.36. Hjärnforskare Martin Ingvar har skrivit boken "Hjärnkoll på vikten".
Vägen till en framgångsrik och hållbar viktkontroll går via hjärnan. Den har en överordnad roll när det gäller vårt grundläggande behov av mat och dryck. Hjärnans belöningssystem är en osynlig supermakt som styr vårt handlande på gott och ont, och som föredrar mat som skjuter blodsockernivån i höjden och ger oss en omedelbar kick. man får  veta hur man samarbetar med belöningssystemet i stället för att kämpa emot det.
Det är precis vad Agneta K och jag säjer "det sitter i huvet". Eftersom jag ser ut som en vandrande riskfaktor skall jag köpa och läsa boken. 

Nu väntar de persiljefyllda ruladerna. Recept ur halv åtta hos mig. 



Kommentarer
Evve och Lydia

hihi fina bilder....vi älskar mys dagar hos er!

puss

2010-01-20 @ 20:45:46
Syster

Håller med före gående skrivare fina kort.

hoppas det är bätter med magen ge fan i nötterna ge dom till Erik som klarade av dom Kram

2010-01-20 @ 22:51:20
Ann-Christin

Har redan beställt boken via AdLibris, såg också inslaget på TV. Men Martin Ingvar sa faktiskt också att vissa ärver gener som gör det lättare att bli fet, MYCKET viktig detalj som jag mycket väl förstår.

Kram,

AC

2010-01-21 @ 00:18:54
URL: http://www.onsängens.se
Anonym

Ja visst är det sant. Mamma, jag och min syster ser likadana ut i kroppen, en mage som är svår eller omöjlig att hålla stången. Jag var också in på adlibris och tittade.

2010-01-21 @ 08:49:15
Sarah Hedlund

Väldigt sööta bilder på lydia!

Inte på adlibris! Bokus är en krona dyrare men man får medmera poäng!! plus att jag förmodligen kommer att hantera ordern, hihi.

2010-01-21 @ 23:17:17
Till Sarah

Ok,jag får gå in där och titta. är det fraktfritt?

2010-01-22 @ 19:17:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0