IKEA

Ikeabesök med Gunilla i tisdags, det blev lite tyg, ramar, lådor och småburkar för min del. 

Det behövs enfärgat tyg till mattorna som skall vävas.

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
Småbrukarna skall jag ha till hemmagjord deoderant. 

"Deodorant 

Ingredienser:

2 msk bikarbonat.
1 toppad msk stärkelse (Maizena eller Potatismjöl).
1 msk kokosolja
5 droppar eterisk olja.

Gör såhär:

1. Blanda alla ingredienserna.
2. Ta-dam – deodoranten är färdig att användas!!

Förvaring:

Jag förvarar den i en glasburk med lock. Förvaras i rumstemperatur, men låt inte burken stå i direkt solljus.

Deodoranten räcker länge. ta en liten klick/bit och smörj i armhålan. Lycka till!!

PS. Ett stort tack till Lisbeth som delade med sig av receptet till mig från början…"

Kopierat från levalivet.nu.

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥



Sist vi hälsade på i Storvreta fick vi var sin tavla av Esther som nu är inramade.


Den vänstra är min. 





Kommentarer
Ann-christin

Har sett deoreceptet tidigare men inte vågat prova. Har du testat?

Svar: Inte än men jag skall testa.
Rosita

2014-03-03 @ 22:40:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0