24 januari

Är förkyld så det har passat bra att sitta och hänga framför TVn i helgen, det har gått bra för svenskarna.

I går kväll hämtade jag upp Agneta vid bussen, hon stannar till onsdag. De har hantverkare i lägenheten. 
Tisdag blir det en tur till Västerås.
Meja och Evelina kommer en sväng i dag mellan BVC och upplock på dagis.

I kväll börjar jag med min lindblomsgröna pläd, skall bröjar med franset. Hoppas att jag inte får blemmor på fingrarna.


Skall bli en härlig varm pläd så småningom.


Kommentarer
Cia

Kan inte det här med bloggar o liknande, men hamnade hos dig när jag sökte på chilichokladsås.

Jag hade samma meny som du hade på nyårsafton till huvudrätt(fast jag bräckte av mina vänner med älgkalv file istället)Jag tog det ur en tidning, som jag inte hittar nu,typiskt.Kan du hjälpa mig med receptet på såsen???????

Hälsningar

Cia Gunnarsson

2011-01-24 @ 11:12:23
Anonym

Grönt är skönt men inte min färg

2011-01-25 @ 15:51:42
Rosita

Hej Cia,

Var så god receptet



Chilichokladsås till filé

6 port



2 schalottenlökar

2 msk smör

3 msk socker

1-2 krm grovmalen svartpeppar

4 dl vatten

1 ¼ dl koncentrerad kalvfond

1 dl balsamvinäger

1 msk soja

2-3 msk maizenaredning för mörka såser

40 g chilichoklad



Skala och finhacka löken. Fräs löken i hälften av smöret en kastrull. Tillsätt socker och peppar och låt fräsa tills sockret smält och börjar bli brunt.

Häll på vattnet och tillsätt fonden, vinägern och soja. Låt koka utan lock i 10 min. bryt ner choladen och smaka av såsen. Vispa i maizenaredningen och låt koka en minut. Rör ner det resterande matfettet

2011-01-25 @ 22:54:45
Evve, Lydia och Meja

kul kul!! hoppas förkylningen släpper snart!!

2011-01-27 @ 07:41:05
Anonym

Vad händet på din sida

2011-02-10 @ 18:54:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0