Fjärde advent 2009.

I går frös vattnet på övervåningen men som tur var lyckades Erik tina upp det ganska snart. Vi har haft problem sedan vi hade vattenläcka för några år sedan, när det blir neråt -10° fryser varmvattnet. I höstas tilläggsisolerades det men det var tydligen inte tillräckligt. I dag åkte vi till Uppsala för att köpa isolering som har ett pappskickt på ena sidan men inget av byggvauhusen som hade öppet har det i lager, så det får bli Bejers på tisdag.
Jag har strukit juldukar, som jag skulle ha gjort i går och lagt på dom i kväll. Har gjort i ordning ett paket till min morbror Folke, som min systerson Janne numera Ljungdahl tar med sig upp, hans familj skall till Norrfors och fira Jul. 
Skall åka till Kila och lämn paket där i morgon, Janne gör ett stopp där på tisdag på vägen upp.
Annars har det inte blivit mycket gjort i dag, känns lite stressigt så här nära jul. Men som sagt, det är ingen ide att jäkta, tids nog får man bråttom. Visdomsord från mitt arbete
.
Tittade på Annas Jul, det var riktigt underhållande.




Här sitter jag och gör inget nyttigt, tvätten är snart klar så då kan jag ju hänga den innan jag går och lägger mig.
Uret visar 23.04, det är bara -9.9°C.
God natt


Kommentarer
Agge

Vilka fina kakor mor, du är duktig du :). Längtar till julafton så man får smaka. Puss puss

2009-12-21 @ 09:59:25
Evve och Lydia

ååå vikke inlägg!! :P

kakorna ser jag med fram emot...:P

2009-12-21 @ 12:48:47
Syster

Har inte bakat några rullrån i år har bakat bullar 12 längder har ingen annan present till morbro



är så trött vet inte om jag gör någe mer

Jobbar i morgon kväll. Ja hållr med härliga kakor fina snöbilder

2009-12-21 @ 21:18:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0